Säljs biljetter utanför Medeltidsveckans system?

Alla biljetter i Medeltidsveckans program säljs genom ett biljettsystem i samarbete med Nortic. Vi vill göra det lättare för besökaren att hitta allt kul, och för artisten att nå publiken. Vissa programpunkter betalar besökaren en frivillig entré (vanligen via Swish). Det går även att köpa biljetter hos Turistbyrån och på Gotlands museeum. Medeltidsveckan samordnar historiska […]

Vem är min kontaktperson?

Er kontaktperson står i avtalet. Får du inte tag på någon av oss går det bra att vända sig till info@medeltidsveckan.se eller ringa växeln 0498-291070.

Hur bokar jag campingplats som medverkande?

Om ni vill bo på Medeltidsveckans camping på Galgberget (modern) eller vid ringmuren (historisk) behöver ni boka det via vår hemsida. Ni bokar campingen för varje person som ska bo där, inte per tält. Ni artister har gratis plats på camping och får 100%-rabatt-kod på begäran från er kontaktperson via Medverkandeportalen.

Hur ändrar jag min publicerade programpunkt?

Efter att din programpunkt blivit publicerad i programmet är den låst, så att den kan synkas med bokningssystemet. Därefter behöver du kontakta din kontaktperson via Medverkandeportalen om du behöver göra ändringar.

Hur delas Medverkandebanden ut?

Ni medverkande hämtar era festivalband på vårt kansli, Gamla apoteket på Strandgatan 28. Tider för uthämtning meddelas närmare festivalen. Det är dock viktigt att tiderna hålls, eftersom vi inte kan bemanna kansliet fullt ut under denna period.